Kako pomemben je prvi vtis kupca o prodajalcu?
Američani pravijo: »Nikoli več ne dobiš nove priložnosti, da bi lahko popravil slab prvi vtis.«
V prvi minuti pogovora si o sogovorniku ustvarimo prvi vtis. Vzpostavi se temelj odnosa za čas pogovora, lahko celo celotnega odnosa med vami in stranko. Zato je v trenutku vzpostavljanja prvega vtisa zelo pomembna vaša sposobnost, da pri stranki vzbudite zaupanje in vzpostavite čim bolj oseben, povezujoč odnos. Pri vzpostavljanju prvega vtisa delujejo vsa naša čutila. V enotno sliko se zlijejo zaznave vida, sluha, tudi vonja, celo otipa.
Uspešno speljana oz. nadzorovana vzpostavitev dobrega prvega vtisa
Potek vzpostavitve prvega kontakta lahko usmerjate s pomočjo preprostega seznama zaokroženih tem, ki si ga pripravite po lastni presoji:
- Pomembno o meni osebno.
- Pomembno o meni poklicno.
- Zakaj sem stranki najprimernejši sogovorec?
- Pomembno o mojem podjetju.
- Kakšne posebne koristi to prinaša moji stranki?
- Kakšen osebni vtis želim napraviti na stranko?
- Kaj naj si stranka misli o mojem podjetju?
- Pozitivne navezovalne točke za vzpostavitev oz. izgradnjo odnosa s stranko.
Pri predelavi tega seznama ni cilj neposredna vključitev posamezne točke v pogovor s stranko. Cilj je samo vzpostavitev lastnega odnosa in prepričanja do naštetih vprašanj. Ko boste na zgornja vprašanja imeli jasne odgovore in boste vanje tudi verjeli, bo vaš nastop izredno prepričljiv in verodostojen. To je vaš cilj!